ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Wiejska Łukta
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wydanie zaświadczenia do ślubu konkordatowego i sporządzenie aktu małżeństwa (ślub zawierany w formie wyznaniowej) Drukuj informacjęSprawa: Wydanie zaświadczenia do ślubu konkordatowego i sporządzenie aktu małżeństwa (ślub zawierany w formie wyznaniowej)

Szczegóły informacji

Wydanie zaświadczenia do ślubu konkordatowego i sporządzenie aktu małżeństwa (ślub zawierany w formie wyznaniowej)

Wydział: Urząd Stanu Cywilnego, Ewidencja Ludności, Dowody Osobiste

Ogłoszono dnia: 2016-04-06 14:50:00

Termin załatwienia

Na 1 miesiąc przed datą zawarcia małżeństwa

Osoba kontaktowa

Anita Czerwińska

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy Łukta
ul. Mazurska 2
14-105 Łukta
pokój nr 5 (parter)

Telefon kontaktowy

89 647-50-70 wew. 33 / 89 647-50-42

Adres e-mail

czerwinska@lukta.com.pl

Sposób załatwienia

  • Zgłoszenie wniosku o wydanie zaświadczenia o braku przeszkód wyłączających zawarcie małżeństwa dokonują zainteresowani osobiście u kierownika urzędu stanu cywilnego.
  • Na podstawie uzgodnień z przedstawicielami kościołów i związków wyznaniowych zainteresowani zgłaszają się po zaświadczenie na 1 miesiąc przed datą zawarcia małżeństwa.
  • Zaświadczenie ważne jest 6 (sześć) miesięcy od daty jego wydania i w okresie jego ważności winien być zawarty związek małżeński.
  • Wydane zaświadczenie ważne jest na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
  • Po zawarciu małżeństwa w ciągu 5 (pięciu) dni „Zaświadczenie stanowiące podstawę sporządzenia aktu małżeństwa” organy kościoła lub związku wyznaniowego dostarczają do urzędu stanu cywilnego celem sporządzenia aktu małżeństwa.
  • Akt małżeństwa zostanie sporządzony niezwłocznie po doręczeniu przez organy kościoła lub związku wyznaniowego dokumentu potwierdzającego zawarcie małżeństwa.
  • Po upływie tygodnia od zawarcia małżeństwa małżonkowie odbierają odpis aktu potwierdzający zawarcie małżeństwa.

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Łukta pokój nr 5 (parter)

Wymagane Dokumenty

Zainteresowani składają na piśmie zapewnienie, że nie wiedzą o okolicznościach wyłączających zawarcie małżeństwa i składają:
 
zamierzający zawrzeć małżeństwo jest;
1. kawalerem, panną, rozwiedzionym, rozwiedzioną, wdowcem, wdową:
  • dowód osobisty (do wglądu),
2. Jeżeli osoba zawierająca jest cudzoziemcem:
  • dokument tożsamości (do wglądu),
  • zaświadczenie o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa z obywatelem polskim (wydane przez właściwy organ danego kraju – najczęściej Urząd Stanu Cywilnego lub konsulat tego państwa) oraz odpisy z aktów stanu cywilnego w zależności od stanu cywilnego cudzoziemca.
 
Wnoszą opłatę skarbową.
Jeżeli małżeństwo zawierane będzie przez pełnomocnika – postanowienia sądowe ustanawiające pełnomocnika (wydaje wydział rodzinny sądu rejonowego).

Opłaty

Opłata za sporządzenie aktu małżeństwa 84 zł

Tryb odwoławczy

Jeżeli kierownik urzędu stanu cywilnego odmawia
1. wydania zaświadczenia o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa
2. sporządzenia aktu małżeństwa zawartego zgodnie z art. 1 § 2 Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, powiadamia strony o odmowie sporządzenia aktu ze względu na naruszenie przepisów przez organy kościoła lub związku wyznaniowego (niedostarczenie dokumentów w terminie pięciu dni o daty zawarcia lub związek małżeński zawarty został po upływie ważności zaświadczenia wydanego przez kierownika urzędu).
Osoby zainteresowane w ciągu 14 dni od daty otrzymania pisma od kierownika mogą wystąpić z wnioskiem do sądu rejonowego ze względu na siedzibę urzędu stanu cywilnego o rozstrzygnięcie, czy okoliczności przedstawione przez kierownika urzędu stanu cywilnego uzasadniają odmowę sporządzenia aktu małżeństwa. Jeżeli sąd podtrzyma ustalenia kierownika urzędu stanu cywilnego odmawiającego sporządzenia aktu małżeństwa strony mogą zawrzeć małżeństwo przed kierownikiem urzędu stanu cywilnego.

Uwagi

W Urzędzie Stanu Cywilnego w Łukcie sporządzone zostaną akty małżeństw zawartych w kościołach i związkach wyznaniowych działających na terenie Gminy Łukta.
Małżeństwo zawarte poza Gminą Łukta zostanie wpisane do systemu rejestrów państwowych poprzez Urząd Stanu Cywilnego miejsca zawarcia małżeństwa.
Jeżeli władze danego kraju nie wydają zaświadczenia o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa można zwrócić się do sądu polskiego (wydział rodzinny sądu rejonowego) o zwolnienie z posiadania takiego dokumentu.
Jeżeli w wyniku zawarcia małżeństwa zmienione zostało nazwisko należy złożyć w ciągu 14 dni wniosek o wymianę dowodu osobistego.

Podstawa prawna

Ustawy z dnia 25 lutego 1964 r Kodeks rodzinny i opiekuńczy Dz.U. z 2015 poz.583,
Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego Dz.U. 2014 poz. 1741,
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej Dz.U. 2014 poz. 1628 t.j.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Łukta
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Anita Czerwińska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2016-04-06
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Anita Czerwińska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2016-04-06 14:33:58
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Anita Czerwińska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2016-04-06 14:50:00
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Anita Czerwińska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2016-04-06 16:50:00
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2751 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony