ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Wiejska Łukta
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Uzyskanie, wymiana dowodu osobistegoDrukuj informacjęSprawa: Uzyskanie, wymiana dowodu osobistego

Szczegóły informacji

Uzyskanie, wymiana dowodu osobistego

Wydział: Urząd Stanu Cywilnego, Ewidencja Ludności, Dowody Osobiste

Ogłoszono dnia: 2015-04-12 22:25:15

Termin załatwienia

czas oczekiwania -1 MIESIĄC

Osoba kontaktowa

Anita Czerwińska

Miejsce załatwienia

Wniosek o wydanie dowodu osobistego można złożyć w organie dowolnej gminy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Urząd Gminy Łukta
ul. Mazurska 2
14-105 Łukta
pokój nr 5 (parter)
WNIOSEK O WYDANIE DOWODU OSOBISTEGO SKŁADA SIĘ OSOBIŚCIE z wyjątkiem:
osoby nieposiadającej pełnej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych za którą wniosek składa rodzic, opiekun prawny lub kurator w obecności tej osoby.

Obecność dziecka, które nie ukończyło 5 roku życia nie jest wymagana.

Uwaga!
Osoba posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych składa wniosek nie wcześniej niż na 30 dni przed datą 18 urodzin.
W przypadku choroby, niepełnosprawności lub innej niedającej się pokonać przeszkody wnioskodawca powiadamia organ gminy, który zapewnia przyjęcie wniosku w miejscu pobytu tej osoby, chyba, że okoliczności nie pozwalają na przyjęcie wniosku.

Telefon kontaktowy

89 647-50-70 wew. 33 / 89 647-50-42

Adres e-mail

czerwinska@lukta.com.pl

Sposób załatwienia

DOWÓD OSOBISTY ODBIERA SIĘ OSOBIŚCIE z wyjątkiem :

•    osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych – odbiera rodzic albo opiekun prawny.
•    w przypadku osoby posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych odbiera osoba ubiegająca się o wydanie dowodu osobistego, rodzic albo kurator.

Osoba odbierająca dowód osobisty przedkłada dotychczasowy dowód osobisty, o ile nie została zgłoszona jego utrata. Cudzoziemiec, który nabył obywatelstwo polskie zwraca dokument potwierdzający legalność jego pobytu na terytorium RP.
Dowód osobisty odbiera się w siedzibie organu gminy, w którym został złożony wniosek.

Miejsce odbioru

Dowód osobisty odbiera się w siedzibie organu gminy, w którym został złożony wniosek.

Wymagane Dokumenty

1.Wniosek o wydanie dowodu osobistego – załącznik nr 1
2. Formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego – załącznik nr 2
Wniosek i formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego należy drukować dwustronnie !
3. Załączniki do wniosku:
3. 1 jedna kolorowa fotografia, o wymiarach: 35 x 45 mm, wykonana w ciągu ostatnich 6 miesięcy, na jasnym, jednolitym tle, odwzorowująca naturalny kolor skóry, mająca dobrą ostrość, wyraźnie ukazująca oczy, zwłaszcza źrenice, a także twarz od wierzchołka głowy do górnej części barków (twarz ma zajmować 70-80% fotografii),pozbawiona jakichkolwiek  zagnieceń i uszkodzeń, przedstawiająca osobę w pozycji frontalnej bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami, nieprzysłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami.

Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w okularach z ciemnymi szkłami. W takim przypadku do wniosku dołącza się również orzeczenie o niepełnosprawności osoby do 16 roku życia lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby, która ukończyła 16 lat, z powodu  wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

Osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania może załączyć do wniosku fotografie przedstawiające ją z nakryciem głowy. W takim przypadku do  wniosku załącza się zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej.

      3.2 dotychczasowy dowód osobisty  lub ważny paszport ( do wglądu ), a w przypadku osób, które nabyły obywatelstwo polskie, posiadany dokument podróży lub inny dokument stwierdzającego tożsamość.
      3.3 na żądanie organu odpis skrócony polskiego aktu urodzenia albo polskiego aktu małżeństwa, dokument potwierdzający obywatelstwo polskie.     

Opłaty

Dowód osobisty wydaje się nieodpłatnie.

Tryb odwoławczy

Od decyzji administracyjnej w sprawie odmowy wydania dowodu osobistego służy odwołanie do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego za pośrednictwem Wójta Gminy Łukta w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Uwagi

Dowód osobisty jest dokumentem stwierdzającym tożsamość osoby poświadczającym obywatelstwo polskie, na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz innych państw członkowskich Unii Europejskiej, państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego nienależących do Unii Europejskiej oraz państw niebędących stronami umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, których obywatele mogą korzystać ze swobody przepływu osób na podstawie umów zawartych przez te państwa ze Wspólnotą Europejską i jej państwami członkowskimi oraz na podstawie jednostronnych decyzji innych państw, uznających ten dokument jako wystarczający do przekroczenia ich granic.

               OBOWIĄZEK ZWROTU DOWODU OSOBISTEGO:

•    osoba która znalazła cudzy dowód osobisty, jest obowiązana niezwłocznie przekazać ten dokument  organowi dowolnej gminy, Policji , innemu organowi administracji publicznej lub placówce konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej. Organy te przekazują niezwłocznie dowód osobisty organowi, który go wydał, w celu unieważnienia dokumentu.
•    Osoba, która znalazła cudzy dowód osobisty, może bez zbędnej zwłoki przekazać ten dokument posiadaczowi dowodu osobistego, który może również zawiadomić organ gminy lub placówkę konsularnej RP o utracie dowodu osobistego, w celu jego uniewaznienia.
•    Osoba posiadająca dowód osobisty, która utraciła obywatelstwo polskie, jest obowiązana niezwłocznie zwrócić go organowi dowolnej gminy lub placówki konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej.

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010r. o dowodach osobistych  (Dz. U z 2010 r. Nr 167, poz. 1131 z późniejszymi zmianami).
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i  trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich  utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz. U. z 2015 r. poz.212).              

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Łukta
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Anita Czerwińska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-04-12
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Anita Czerwińska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-04-12 22:15:38
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Anita Czerwińska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-04-12 22:25:15
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Anita Czerwińska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2015-04-13 00:25:15
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
3324 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony