Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Wiejska Łukta
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Szczegóły informacji

Postępowanie administracyjne w sprawie o wymeldowanie osoby z pobytu stałego lub czasowego

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Urząd Stanu Cywilnego, Ewidencja Ludności, Dowody Osobiste

Ogłoszono dnia: 2015-04-12 21:43:48

Termin załatwienia

Sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego powinny być załatwiane nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Do terminów określonych powyżej nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.

Osoba kontaktowa

Anita Czerwińska

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy Łukta
ul. Mazurska 2
14-105 Łukta
pokój nr 5 (parter)

Telefon kontaktowy

89 647-50-70 wew. 33 / 89 647-50-42

Adres e-mail

czerwinska@lukta.com.pl

Sposób załatwienia

Organ załatwia sprawę przez wydanie decyzji.

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Łukta pokój nr 5 (parter)

Wymagane Dokumenty

1.    Podanie o wymeldowanie osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub czasowego i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się   –  wzór podania o wymeldowanie – do pobrania w zał. nr 1
2.    Kserokopia dokumentu (oryginał dokumentu do wglądu) potwierdzającego posiadanie przez wnoszącego tytułu prawnego do lokalu/budynku jednorodzinnego wskazanego w podaniu. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być: umowa cywilno – prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu.
3.    Pełnomocnictwo jeśli strona działa przez pełnomocnika.
4.    Dowód dokonania zapłaty opłaty skarbowej za wydanie decyzji       administracyjnej.
5.    Dowód dokonania opłaty za pełnomocnictwo w przypadku gdy strona działa przez pełnomocnika.

Opłaty

1. Opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej w wysokości 10 zł. oraz
2. Opłata skarbowa za pełnomocnictwo w wys.17 zł. (W przypadku gdy pełnomocnikiem
    strony jest małżonek, wstępny, zstępny lub rodzeństwo - brak opłaty)
                                    wniesiona w formie:
- gotówki, w kasie Urzędu Gminy Łukta, lub
- przelewu na rachunek bankowy Urzędu Gminy Łukta: Warmiński Bank Spółdzielczy w Jonkowie Oddział w Łukcie nr 81 8857 1012 3001 0000 0101 0001

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji wnosi się do Wojewody Warmińsko- Mazurskiego  za pośrednictwem Wójta Gminy Łukta w terminie 14 dni od dnia odbioru decyzji

Uwagi

Organ może również wszcząć z urzędu przedmiotowe postępowanie, po powzięciu informacji o fakcie opuszczenia miejsca pobytu stałego lub czasowego i nie dopełnieniu obowiązku wymeldowania się przez osobę zobowiązaną.

Podstawa prawna

1.    Wszczęcia postępowania o wymeldowanie - art. 35 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2010r., nr 217, poz. 1427 ze zm.)
2.      Sposobu załatwienia sprawy- art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca  1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (DZ. U. z 2013r., poz. 267 ze zm.)
3.    Obowiązku zapłaty opłaty skarbowej za wydanie decyzji i określenie jej wysokości – art. 1 pkt 1 lit „a” ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej(Dz. U. z 2014r., poz.1628) oraz ust. 53 części I – załącznika do tej ustawy.
4.    Obowiązku zapłaty opłaty skarbowej za pełnomocnictwo - art. 1 ust.1, pkt 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2014r., poz.1628) oraz ust. 1 części IV - załącznika do tej ustawy.

Załączniki