Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Wiejska Łukta
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Szczegóły informacji

Postępowanie administracyjne w sprawie o zameldowanie osoby na pobyt stały lub czasowy

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Urząd Stanu Cywilnego, Ewidencja Ludności, Dowody Osobiste

Ogłoszono dnia: 2015-04-12 21:38:06

Termin załatwienia

Sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego powinny być załatwiane nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Do terminów określonych powyżej nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu

Osoba kontaktowa

Anita Czerwińska

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy Łukta
ul. Mazaurska 2
14-105 Łukta
pokój nr 5 (parter)

Telefon kontaktowy

89 647-50-70 wew. 33 / 89 647-50-42

Adres e-mail

czerwinska@lukta.com.pl

Sposób załatwienia

Organ załatwia sprawę przez wydanie decyzji.

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Łukta pokój nr 5 (parter)

Wymagane Dokumenty

1.    Podanie o zameldowanie – wzór do pobrania w załączniku nr 1
2.    Formularz „zgłoszenie pobytu stałego”/”zgłoszenie pobytu czasowego"– załącznik nr 2,3
3.    Dowód dokonania opłaty skarbowej za wydanie decyzji

Opłaty

Opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej w wysokości 10 zł. wniesiona w 
formie:
- gotówki, w kasie Urzędu Gminy Łukta,
lub
- przelewu na rachunek bankowy Urzędu Gminy Łukta: Warmiński Bank Spółdzielczy w Jonkowie Oddział w Łukcie nr 81 8857 1012 3001 0000 0101 0001

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji wnosi się do Wojewody Warmińsko- Mazurskiego  za pośrednictwem Wójta Gminy Łukta w terminie 14 dni od dnia odbioru decyzji

Uwagi

Warunkiem zameldowania osoby w lokalu jest  zamieszkiwanie w nim z zamiarem stałego lub czasowego pobytu. Jeżeli dane zgłoszone do zameldowania budzą wątpliwość o zameldowaniu rozstrzyga właściwy organ  - art. 31 ust. 1 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2010 r. Nr 217, poz. 1427 ze zm. )

Podstawa prawna


1.    Wszczęcia postępowania o zameldowanie - art. 31 ust. 1 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2010r., nr 217, poz. 1427 ze zm.)
2.      Sposobu załatwienia sprawy- art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca  1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (DZ. U. z 2013r., poz. 267 ze zm.)
3.    Obowiązku zapłaty opłaty skarbowej i określenie jej wysokości – art. 1 pkt 1 lit „a” ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej(Dz. U. z 2014r., poz.1628) oraz ust. 53 części I – załącznika do tej ustawy.
4.    Wzory formularzy meldunkowych: Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U z 2011r., nr 220, poz. 1306)

Załączniki