Rejestr zmian
Pobierz dane XMLAkt prawny: 4/2015Drukuj informacjęAkt prawny: 4/2015Szczegóły informacji
4/2015
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Rodzaj: Nieokreślony
Status: Obowiązujący
Sesja:
Kadencja: 2014 - 2018
Data wejścia w życie: 2015-02-06
Data podjęcia/podpisania: 2015-02-06
Data rozpoczęcia obowiązywania: 2015-02-06
Tytuł aktu:
w sprawie wyznaczenia administratora bezpieczeństwa informacji w Urzędzie Gminy Łukta
Na podstawie:
Na podstawie art. 31 oraz art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.), w związku z art. 36a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1182 z późn. zm.) - zarządza się co następuje:
Treść:
§ 1
Wyznaczam z dniem 06.02 2015 r. Pana Jerzego, Antoniego Stachyrak na stanowisko Administratora Bezpieczeństwa Informacji (ABI) w Urzędzie Gminy Łukta.
§ 2
Celem wyznaczenia Administratora Bezpieczeństwa Informacji jest zapewnienie maksymalnego poziomu bezpieczeństwa danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Łukta.
§ 3
Do zadań Administratora Bezpieczeństwa Informacji należy:
zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych, w szczególności poprzez:
- sprawdzenie zgodniści przetwarzania dancyh osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych oraz opracowanie w tym zakresie sprawozdania dla Administartora Danych Osobowych
- nadzorowanie opracowywania i aktualizowania dokumentacji danych osobowych oraz przestrzegania zasad w niej określonych
- zapewnienie zapoznania osób upoważnonych do przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych
- prowadzenie rejestru zbiorów danych osobowych przetwarzanych przez administratora danych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa
- nadzór nad wdrożoniem stosownych środków organizacyjnych i technicznych w celu ochrony przetwarzania danych osobowych
- nadawanie, zmienianie oraz cofanie uprawnień do przetwarzania danych osobowych na wniosek Właścicieli zasobów dla pracowników oraz współpracowników
- nadzór nad zapewnieniem przez Właścicieli zasobów, dostosowania funkcjonalności systmów przetwarzających dane osobowe do obowiązujących wymagań
- prowadzenie dokumentacji opisującej zastosowaną ochronę danych osobowych
- reprezentowanie Administratora Danych w kontaktach z Biurem GIODO
- przygotowywanie zgłoszeń zbiorów danych osobowych podlegających rejestracji w Biurze GIODO
- reagowanie na zgłaszane incydenty (zdarzenia, zajścia lub wypadki nie będące częścią standardowych operacji lub usług, które powodują lub mogą spowodować spadek poziomu ochrony danych osobowych) związane z naruszeniem ochrony danych osobowych oraz analizowanie ich przyczyn i kierowanie wniosków dotyczących ukarania winnych naruszeń
§ 4
Administrator Bezpieczeństwa Informacji w zakresie realizacji swoich obowiązków, ma prawo żądania od pozostałych osóbm bez względu na rangę ich stanowiska, udzielania natychmiastowej pomocy w rzazie stwierdzenia, że doszło do naruszenia przepsów o ochronie danych osobowych.
§ 5
Wykonanie zarządzenia powierzam Administratorowi Bezpieczeństwa Informacji (ABI)
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt Gminy
mgr inż. Robert Malinowski
mgr inż. Robert Malinowski